piątek, 9 grudnia 2016

Planowanie posiłków - tygodniowy jadłospis cz.1 przygotowania

Planowanie. Uwielbiam planować, ale nie dla mnie tabelki i kalendarze.
Często planowanie zajmuje mi tyle czasu, że nie chce mi się już tych planów realizować.
Albo nie mam kiedy, albo nie zdążę, albo mi coś wypadnie ……..z głowy na przykład ;) albo gubię żółte karteczki, na których wszystko zapisałam.
Planowanie powinno zatem odbywać się szybko, sprawnie, wręcz mechanicznie, aby weszło nam w krew i stało się przyjemnym i prostym nawykiem.
W grudniu miałam zamiar zacząć planowanie naszego codziennego menu i list zakupów.
Zobaczcie co z tego wyszło. To znaczy z planowania ;) O realizacji napiszę za tydzień.

Nasze posiłki.
Od poniedziałku do piątku jemy w pracy: śniadanie, drugie śniadanie i lunch, Dzidziuś posila się u Babci.
W domu jemy wspólnie późny obiad i kolację. Czasami kolacji nie jemy wcale.
W weekendy różnie to bywa, ale zwykle jesteśmy w domu, więc planuję całodzienne wyżywienie.
Bardzo często w ostatniej chwili dowiaduję się, że czeka nas całodzienny wyjazd, szkoda że nie można tego przewidzieć wcześniej.
Straszne to ale mam ciągle wrażenie, że każdy u nas je co innego, kiedy indziej i będzie to planowanie 3 różnych jadłospisów.
Zakupy u nas to po prostu zapychanie lodówki czym popadnie, bez ładu i składu i prawdę mówiąc nie bardzo wiem co z tym robić, bo wartościowy obiad z tego nie wyjdzie.

Plan posiłków na bieżący tydzień.
(Proszę mi tu się nie czepiać składników i rozkładu BTW, bo uwzględniam jedzenie całej rodziny a nie tylko moje, kanapki je mąż, a np. podwieczorki głównie Dzidziuś)

Tydzień 49/50
10-16 grudnia

Sobota 10.12.2016
Śniadanie: jajecznica ze szczypiorkiem, pomidory, chleb razowy z masłem i szynką
II Śniadanie: jabłka, mandarynki, chrupki kukurydziane
Obiad: poza domem
Podwieczorek: kisiel z żurawiną suszoną
Kolacja: chleb z masłem i twarożkiem, ogórek kiszony, pomidory

Niedziela 11.12.2016
Śniadanie: omlet z groszkiem, chleb razowy z masłem i szynką, oliwki
II Śniadanie: jabłka, mandarynki, chrupki kukurydziane
Obiad: łosoś pieczony, ziemniaki, surówka z sałaty, oliwek i pomidorów
Podwieczorek: kukurydza gotowana (z masłem i solą)
Kolacja: chleb z masłem i twarożkiem, pomidory, szczypiorek

Zakupy w piątek 9.12.2016: brakuje mi jedynie chrupków kukurydzianych, jajek i groszku, szczypiorku;
+ Ręczniki kuchenne;

W tygodniu pracującym menu do pracy jest takie samo codziennie.
Ja biorę od razu całą tygodniową siatę do pracy. 
S nie dysponuje lodówką, więc organizuje sobie jedzenie codziennie sam.

Śniadanie: kanapki (z szynką, serem, sałatą)/ warzywa
II Śniadanie: jabłko/pomarańcza/kiwi, jogurt naturalny, otręby, żurawina/daktyle,
Lunch: twarożek, pomidory, szczypiorek, marchewka do chrupania/ seler naciowy.

Ekspresowe zakupy w niedzielę 11.12.2016 wieczorem (siatkę zostawiam sobie w bagażniku, o ile nie jest zima i -10 stopni)
- serek wiejski 5 szt, jogurty naturalne 5 szt, otręby, marchewki 5 szt, seler naciowy, pieczywo chrupkie, 5 jabłek, 5 kiwi, 3 pomarańcze,  pomidory koktajlowe;

Poniedziałek 12.12
Obiad: ryż z kotletami mielonymi, mieszanka warzywa na parze
Kolacja: surówka z mieszanki sałat, pomidorów i sera pleśniowego z pestkami dyni  (Dzidziuś: kanapki z szynką, sok marchewka/jabłko)

Wtorek 13.12
Obiad: ryż z kotletami mielonymi, mieszanka warzywa na parze
Kolacja: surówka z mieszanki sałat, pomidorów i jajka na twardo z pestkami słonecznika (Dzidziuś: kanapki z jajkiem na twardo, sok gruszka/jabłko)

Środa 14.12
Obiad: zapiekany ryż z jabłkami i cynamonem
Kolacja: surówka z mieszanki sałat, pomidorów, kukurydzy i pstrąga wędzonego  (Dzidziuś: kanapki z pstrągiem, sok gruszka/jabłko)

Czwartek 15.12
Obiad: zapiekany ryż z jabłkami i cynamonem
Kolacja: surówka z mieszanki sałat, pomidorów, kukurydzy i zielonych oliwek (Dzidziuś: kanapki z szynką, sok marchewka/jabłko)

Piątek 16.12
Obiad: naleśniki z twarogiem i dżemem
Kolacja: surówka z mieszanki sałat, papryki, zielonych oliwek i fety (Dzidziuś: kanapki z żółtym serem, sok marchewka/jabłko)

Zakupy w poniedziałek 12.12 po pracy:

Mięso z indyka na kotlety mielone, mleko, pieczywo, masło osełkowe, jajka, pstrąg wędzony, feta, twarożek caprese, kukurydza, oliwki, mix sałat, pomidory, papryka, ser pleśniowy, szynka drobiowa, pestki dyni, pestki słonecznika, soki, jabłka, przyprawa korzenna/cynamon




 

Brak komentarzy: